Προσδιορισμός υδατανθράκων

Παρατήρηση κυττάρων στη Βιολογία Α? Τάξης

 

Προσδιορισμός υδατανθράκων

 

ΥΛΙΚΑ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ:

1. Υδατόλουτρο (ΒΙ.110.0) ή θερμαντική εστία και κατσαρόλα

2. Δοκιμαστικοί σωλήνες (ΧΗ.280.6)

3. Πώματα ελαστικά (ΧΗ.055.0)

4. Στηρίγματα δοκιμαστικών σωλήνων (ΧΗ.080.0)

5. Γουδιά με γουδοχέρια (ΧΗ.220.0)

6. Ζυγός ηλεκτρονικός (ΓΕ.130.0)

7. Ύαλοι ωρολογίου (ΧΗ.235.0)

8. Υαλογράφος ή αυτοκόλλητα και στυλό

9. Σταγονόμετρα (απλά πουάρ) (ΧΗ.260.0)

10. Διάλυμα Benedict (ΟΥ.905)

11. Διάλυμα lugol (ΟΥ.915)

12. Υδροβολέας πλαστικός (ΧΗ.250.0)

13. Απιονισμένο νερό

14. Λεμόνι ? Πορτοκάλι - Μήλο ή αχλάδι ? Καρύδια ? Κέικ ? Γκοφρέτα ? Κρουασάν ? Γαριδάκια ? Μαρμελάδα ? Μέλι - Μαγειρεμένο κοτόπουλο - Μαγειρεμένο ψάρι ? Ζάχαρη ? Ψωμί - Σιτάλευρο ή καλαμποκάλευρο - Ρεβίθια ή φάβα

 

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:

  • Τα ρεβίθια για να μπορούν να πολτοποιηθούν στο γουδί πρέπει να έχουν μείνει αρκετές ώρες στο νερό.
  • Τα γαριδάκια για να μπορούν να πολτοποιηθούν στο γουδί πρέπει να μην έχουν ανοιχθεί από μέρες πριν, γιατί δεν τρίβονται εύκολα.
  • Μπορούμε να χωρίσουμε τους μαθητές σε ομάδες των δύο ατόμων και η κάθε ομάδα να έχει διαφορετικό τρόφιμο.

 

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:

1. Πολτοποιούμε σε γουδί τα τρόφιμα και βάζουμε σε δύο σειρές δοκιμαστικών σωλήνων 1g από το καθένα. Σημειώνουμε με τον υαλογράφο σε κάθε δοκιμαστικό σωλήνα το περιεχόμενό του.

Προσδιορισμός απλών σακχάρων και δισακχαριτών

2. - Στην 1η σειρά ρίχνουμε από 2mL διάλυμα Benedict σε κάθε δοκιμαστικό σωλήνα.

- Πωματίζουμε και ανακινούμε.

- Βάζουμε τους σωλήνες σε στατό, που έχουμε μέσα σε κατσαρόλα με νερό που βράζει, για 5min.

- Βγάζουμε τους δοκιμαστικούς σωλήνες και τους τοποθετούμε σε ένα άλλο στατό.

- Όσο πιο σκούρο πράσινο ή καφέ γίνει το χρώμα του τροφίμου τόσο μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε απλά σάκχαρα και δισακχαρίτες έχει.

Προσδιορισμός αμύλου

3. - Στην 2η σειρά ρίχνουμε από 2mL νερό και 3 σταγόνες lugol σε κάθε δοκιμαστικό σωλήνα.

- Πωματίζουμε και ανακινούμε.

- Βάζουμε τους σωλήνες σε στατό και συγκρίνουμε το χρώμα των τροφίμων.

- Όσο πιο σκούρο μπλε γίνει το χρώμα του τόσο μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε άμυλο έχει.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ

Διευθετούμε έτσι την χρονική διάρκεια της εργαστηριακής άσκησης, ώστε να απομείνουν πέντε λεπτά στο τέλος για να καθαρίσουν οι συμμετέχοντες μαθητές τους δοκιμαστικούς σωλήνες.

 


Ε.Κ.Φ.Ε. Καρδίτσας Σερ. Μπίτσιος τηλ. 2441 079 170 - 1 fax: 2441 079 172 e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. website: http://ekfe.kar.sch.gr

Το υλικό της σελίδας σε αρχεία για αποθήκευση: 1. Οδηγός ΕΚΦΕ (doc) 2. Εικόνες

~~~~ Μετρητής Επισκέψεων ~~~~
Σήμερα51
Χθές180
Αυτή την εβδομάδα995
Αυτό το μήνα4213
Συνολικά302603

4
Online Επισκέπτες

Σάββατο, 20 Οκτώβριος 2018