Άρθρα

12η Εκδήλωση για τις Φυσικές Επιστήμες

12η Εκδήλωση για τις Φυσικές Επιστήμες

 

Βιβλίο εκδήλωσης (pdf)

Την Πέμπτη 16 Μαΐου 2019 ολοκληρώθηκε η «12η Εκδήλωση για τις Φυσικές Επιστήμες» με έναρξη στις 9 Μαΐου.

Το Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε), σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας Καρδίτσας, την Διεύθυνση της πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας, και την συνεργασία των Συντονιστών Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας, διοργάνωσε την 12η ετήσια εκδήλωση με πειράματα Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας, παράλληλα με άλλα δρώμενα που προάγουν τις Φυσικές Επιστήμες ως εξής:

-Για την περιφέρεια Μουζακίου έγινε στις 9 Μαΐου στο Γενικό Λύκειο Μουζακίου με τίτλο «Παιχνίδι και Φυσικές Επιστήμες», με 3 σχολεία Πρωτοβάθμιας (1ο, 2ο Δημοτικά Σχολεία Μουζακίου, Δημοτικό Σχολεία Αγναντερού) και 4 Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (1ο Γυμνάσιο Μουζακίου, Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις Μαγούλας, Γενικό Λύκειο Μουζακίου, 1ο ΕΠΑ.Λ. Μουζακίου) του Δήμου Μουζακίου. Δύο αίθουσες και ένα εργαστήριο Φυσικών Επιστημών του σχολείου, ο χώρος της εισόδου και η αυλή κατακλύσθηκαν από θρανία και μαθητές, που παρουσίαζαν τις σχετικές με τις Φυσικές Επιστήμες δημιουργίες τους. Επίσης οι μαθητές κατέκλυσαν το χώρο του προαυλίου με παιχνίδια που παράλληλα εξηγούσαν έννοιες των Φυσικών Επιστημών

Στην εκδήλωση, που παρουσίασε εξαιρετική επιτυχία κατά γενική ομολογία, παραβρέθηκαν ο Δήμαρχος Μουζακίου κ. Γεώργιος Κωτσός, και πολλοί Διευθυντές Σχολείων και εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

-Για τον Δήμο Καρδίτσας η εκδήλωση έγινε στο 1ο-12ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας, με συμμετοχή 5 Δημοτικών (1ο, 5ο, 9ο, 12ο, 14ο Δημοτικό Καρδίτσας) και 11 σχολείων Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (1ο ΓΕΛ, 3ο ΓΕΛ, 4ο ΓΕΛ Καρδίτσας, ΓΕΛ Λεονταρίου, 1ο ΕΠΑΛ, 2ο ΕΠΑΛ, Εργαστηριακό Κέντρο (ΕΚ), 4ο Γυμνάσιο Καρδίτσας, Γυμνάσιο Λεονταρίου, Γυμνάσιο Ματαράγκας, Γυμνάσιο Κέδρου). Στον προάυλιο χώρο του σχολείου στήθηκαν οι πάγκοι στους οποίους οι μαθητές των σχολείων παρουσίασαν πρωτότυπα πειράματα και αναπαραστάσεις φαινομένων σχετικών με τις Φυσικές Επιστήμες.

Παραβρέθηκαν και θαύμασαν τα «κατορθώματα» των μαθητών ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας κ. Μιχαήλ Παπανούσκας, η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κα Έφη Μητσιάδη, ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού έργου Φυσικών Επιστημών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Νικόλαος Διαμαντής, η προϊσταμένη οικονομικού τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κα Σωτηρία Μπακαλάκου, ο πρόεδρος του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του 1ου Δημοτικού σχολείου Πυργιώτης Απόστολος, κ. ο Δήμαρχος Καρδίτσας κ. Φώτης Αλεξάκος, ο εκπρόσωπος του Μητροπολίτη Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων αιδεσιμότατος πρεσβύτερος Δημήτριος Κατσίμπας, ο υποψήφιος Δήμαρχος Καρδίτσας κ. Βασίλης Τσιάκος, και πολλοί Διευθυντές Σχολείων και εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Στις εκδηλώσεις όλοι οι μαθητές συμμετείχαν παράλληλα, για πρώτη φορά, σε έναν διαγωνισμό κατανόησης πειραμάτων στον οποίο προσπαθούσαν να απαντήσουν σε μια ερώτηση για κάθε πείραμα που έβλεπαν. Τα αποτελέσματα θα αξιολογηθούν συγκεντρωτικά και θα δοθούν οι σχετικοί έπαινοι-βραβεία.

Για την πραγματοποίηση των εκδηλώσεων χρησιμοποιήθηκαν δεκάδες πάγκοι και θρανία που γέμισαν με πειραματικές διατάξεις Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας καθώς και στο προαύλιο όπου τα παιδιά γνώρισαν τον τρόπο που χρησιμοποιούν τα ιστιοπλοϊκά για να κινούνται με οποιαδήποτε φορά του ανέμου (αό το 4ο Γυμνάσιο Καρδίτσας), την δύναμη της στροφορμής που ανατρέπει την βαρύτητα (από το 1ο ΕΠΑΛ Καρδίτσας), μία ρεαλιστική αναπαράσταση καταγραφής σεισμού (από το Εργαστηριακό Κέντρο Καρδίτσας) και τέλος οι μαθητές του 14ου Δημοτικού έκαναν μια αναπαράσταση εκπομπής και λήψης μηνύματος όπως γινόταν στην Αρχαία Ελλάδα.

Συμπερασματικά το ενδιαφέρον αλλά και η χαρά των μαθητών που συμμετείχαν ήταν πολύ μεγάλη, που αποδεικνύει την αγάπη τους για τις Φυσικές Επιστήμες αλλά και την ικανοποίηση τους όταν παρουσιάζουν οι ίδιοι τις δημιουργίες τους.

Πολύ μεγάλο ενδιαφέρον έδειξαν επίσης οι μαθητές (και κυρίως των μικρότερων τάξεων) για τον διαγωνισμό κατανόησης πειραμάτων που έβλεπαν. Αυτό αποτυπώθηκε από τον μεγάλο αριθμό συμμετοχών (πάνω από 150).

~~~~ Μετρητής Επισκέψεων ~~~~
Σήμερα1293
Χθές288
Αυτή την εβδομάδα2110
Αυτό το μήνα9100
Συνολικά764334

20
Online Επισκέπτες

Πέμπτη, 28 Μάρτιος 2024