Ενημερωτικό φυλλάδιο για διαθεματικές δραστηριότητες

Ε . Κ . Φ . Ε . ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
ΤΜΗΜΑ ΠΡ?ΤΟΒΑΘΜΙΑΣ

ΕΝΗΜΕΡ?ΤΙΚΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΓΙΑ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ



Το Τμήμα Πρωτοβάθμιας του Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.) Καρδίτσας, προτείνει την υλοποίηση διαθεματικών εργασιών με επίκεντρο τις φυσικές επιστήμες.
Στόχοι είναι η ενασχόληση με τις φυσικές επιστήμες σε μεγαλύτερο βάθος, η σύνδεση των φυσικών επιστημών με την καθημερινότητα, η ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας μεταξύ των μαθητών και η καλλιέργεια της δημιουργικότητας.
?ς μοντέλο δημιουργίας όλων αυτών των εργασιών προτείνεται η μέθοδος Project.


Οι εργασίες προτείνεται να περιλαμβάνουν πειράματα ή ομάδες πειραμάτων, κατασκευές, θεατρικά δρώμενα ή παντομίμες, πόστερς, αναζήτηση πληροφοριών από το διαδίκτυο και επεξεργασία αυτών, συγγραφή κειμένων, επισκέψεις σε διάφορους χώρους εκτός σχολείου, ιστορικές καταγραφές, εκθέσεις (φωτογραφιών ή αντικειμένων) και οτιδήποτε άλλο μπορεί να έχει σχέση με τις φυσικές επιστήμες και τον άνθρωπο.


Οι εργασίες προτείνεται να πραγματοποιηθούν στις ώρες της διδασκαλίας των φυσικών μαθημάτων («Μελέτη Περιβάλλοντος» και «Ερευνώ & Ανακαλύπτω»), εφόσον το θέμα της εργασίας έχει σχέση με αντίστοιχα κεφάλαια αυτών των μαθημάτων, και στις ώρες της ευέλικτης ζώνης.
Ο χρόνος υλοποίησης θα είναι από τον Φεβρουάριο του 2011 έως και τα μέσα Απριλίου 2011.
Οι εργασίες θα παρουσιαστούν στην ημερίδα των Φυσικών Επιστημών, που θα γίνει με την ευθύνη του Ε.Κ.Φ.Ε. Καρδίτσας, Τμήμα Πρωτοβάθμιας, στους χώρους του 5ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας και μέσα στο εργασιακό ωράριο (πρωινή ώρα, για τον ακριβή τόπο και χρόνο θα υπάρξει ενημέρωση) και σε ενδοσχολικές εκδηλώσεις. Επίσης θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του Ε.Κ.Φ.Ε. Καρδίτσας.
Όσοι εκπαιδευτικοί θέλουν να συμμετέχουν, είτε υλοποιώντας και παρουσιάζοντας κάποια δραστηριότητα, είτε παρακολουθώντας την ημερίδα, με ή χωρίς τους μαθητές τους, πρέπει να το δηλώσουν στη ν ειδική φόρμα μέχρι τέλος Ιανουαρίου 2011.

Προτάσεις τέτοιων εργασιών μπορείτε να βρείτε στα επισυναπτόμενα αρχεία, που έχουν σταλεί με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο σε όλες τις σχολικές μονάδες του νομού Καρδίτσας, στην ιστοσελίδα του Ε.Κ.Φ.Ε. Καρδίτσας (httt://ekfe.kar.sch.gr, υπερσύνδεσμος: «Συνεργασίες» «Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση) καθώς και σε συνεννόηση με τον αποσπασμένο για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στην παραπάνω υπηρεσία κ. Γιάννη Ντελή, Δάσκαλο ? Φυσικό (τηλ. 2441079170, 6972016105 email:Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.)


Γιάννης Ντελής
Δάσκαλος ? Φυσικός
Αποσπασμένος στο Ε.Κ.Φ.Ε. Καρδίτσας
για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

 

ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ PROJECT

1. Πρωτοβουλία ? Ανταλλαγή απόψεων σχετικά με την πρωτοβουλία

Ξεκινάμε αναφέροντας γνωστά φαινόμενα στους μαθητές και που αφορούν διάφορα ηλεκτρικά φαινόμενα, π.χ. κεραυνός, ηλεκτρικές συσκευές, ηλεκτροπληξία κ.λ.π. Στη συνέχεια προτείνουμε στους μαθητές μας αν θα ήθελαν τα φαινόμενα αυτά να τα μελετήσουν πιο διεξοδικά, να κάνουν κατασκευές και πειράματα, να αναζητήσουν στο διαδίκτυο γι? αυτά, να κάνουν παντομίμα ή να παίξουν ένα θεατρικό παιχνίδι ή ακόμη και θεατρικό έργο που να αναφέρεται στα φαινόμενα του ηλεκτρισμού. Ξεκαθαρίζουμε στους μαθητές μας ότι όλη αυτή η διαδικασία δεν θα έχει βαθμολογικό ενδιαφέρον, θα γίνεται στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης ή και σε μερικές ώρες φυσικών, όπου αναφέρονται τα
αντίστοιχα κεφάλαια του σχολικού βιβλίου.
Επίσης τους λέμε ότι θα δουλέψουν σε ομάδες, έτσι ώστε να βοηθάει ο ένας τον άλλον, να αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας, να μάθει ο ένας από τον άλλον και γενικά να δουλέψουν γρηγορότερα και αποτελεσματικότερα.
Επιλέγουμε με τους μαθητές μας το θέμα που θα δουλέψουμε καθώς και τον τίτλο του, τον οποίο γράφουμε στον πίνακα.
Καθορίζουμε τους στόχους και τους σκοπούς για τους οποίους κάνουμε αυτή την εργασία, χωρίζουμε τους μαθητές μας σε ομάδες, προσέχοντας να έχουν τα χαρακτηριστικά που επιβάλλονται (ανομοιογενείς ως προς το φύλλο, την
επίδοση των μαθητών καθώς και το κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο) (1 ώρα)

2. Από κοινού διαμόρφωση πλαισίων δράσης

Στη φάση αυτή θα επιλέξουμε τις δράσεις που θα πραγματοποιήσουν οι ομάδες. Επιλέγουμε τα πειράματα που θα πραγματοποιηθούν, τις κατασκευές, την αναζήτηση στο διαδίκτυο, τις επισκέψεις μας σε διάφορους χώρους κ.λ.π. (1 ώρα)

3. Υλοποίηση όσων έχουν προγραμματιστεί.

Στη φάση αυτή ο εκπαιδευτικός, παίζοντας καθοδηγητικό ρόλο, υλοποιεί με τις ομάδες των μαθητών όσα έχουν συμφωνήσει. Το πόσο χρόνο θα πάρει εξαρτάται από το πλήθος των δράσεων που έχει επιλεγεί (6 ή 10 ή 20 διδακτικές ώρες).
Συγκεκριμένες προτάσεις στα διάφορα κεφάλαια μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του ΕΚΦΕ Καρδίτσας http://ekfe.kar.sch.gr ή στον αποσπασμένο στο ΕΚΦΕ Καρδίτσας κ. Γιάννη Ντελή, Δάσκαλο ? Φυσικό, τηλ. 2441079170 και email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ο οποίος έχει και την ευθύνη για την υλοποίηση αυτών των δράσεων για το τρέχον σχολικό έτος σε όλο το νομό Καρδίτσας για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

4. Περάτωση του Project.

Τελειώνοντας τις δράσεις που έχουν συμφωνηθεί ή και όχι, εφόσον δεν υπάρχουν άλλα χρονικά περιθώρια, κάνουμε έναν απολογισμό για τον αν επιτεύχθηκαν οι στόχοι και οι σκοποί για τους οποίους δεσμευθήκαμε. Κάνουμε σύνδεση με την αρχική πρωτοβουλία και προσπαθούμε να συνδέσουμε όλα αυτά που πετύχαμε με την καθημερινή ζωή τη δική μας και των συνανθρώπων μας.(1 ώρα)

 

 


Κατεβάστε εδώ την δήλωση συμμετοχής

~~~~ Μετρητής Επισκέψεων ~~~~
Σήμερα607
Χθές288
Αυτή την εβδομάδα1424
Αυτό το μήνα8414
Συνολικά763648

15
Online Επισκέπτες

Πέμπτη, 28 Μάρτιος 2024