Page 2 - Πειραματικές ασκήσεις Φυσικής Γυμνασίου [Αριστείδης Γκάτσης - ΕΚΦΕ Καρδίτσας]
P. 2

Πειραματικές ασκήσεις Φυσικής Γυμνασίου    [Αριστείδης Γκάτσης - ΕΚΦΕ Καρδίτσας]
                                                          • • •

                           Α’ Γυμνασίου «Φυσική με Πειράματα»


                           ΠΡΟΛΟΓΟΣ

                           Το μάθημα της Φυσικής, η "Φυσική με Πειράματα", στην πρώτη τάξη του
                           Γυμνασίου, προβλέπεται να διδάσκεται μία ώρα την εβδομάδα, στην τάξη ή

                           στο εργαστήριο, από έναν εκπαιδευτικό ο οποίος συντονίζει την
                           εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτή περιλαμβάνει απαραίτητα (και) πραγματικό
                           πειραματισμό, από τους ίδιους τους μαθητές, σε ομάδες.

       Σκοπός

       Σκοπός του μαθήματος είναι η ομαλή μετάβαση των μαθητών από την περιγραφική
       προσέγγιση των φυσικών εννοιών και των φυσικών φαινομένων στο δημοτικό σχολείο στην

       αυστηρότερη και, κυρίως, ποσοτική προσέγγισή τους ως φυσικά μεγέθη και φυσικές
       διαδικασίες, αντίστοιχα, στο γυμνάσιο. Τα πειράματα διεξάγονται στην αίθουσα διδασκαλίας ή
       στο εργαστήριο του σχολείου από τους ίδιους τους μαθητές σε ομάδες των 4 ή 5, κατά
       προτίμηση με καθημερινά, απλά υλικά και μέσα.

       Κάποιες ιδιοκατασκευές / σύνθετοι πειραματισμοί είναι δυνατόν να γίνονται με συνεργασία
       όλων των μαθητών της τάξης..


       Αξιολόγηση:

       Η ανά θεματική ενότητα αξιολόγηση του κάθε μαθητή είναι δυνατόν να βασίζεται στη
       συμμετοχή και στο βαθμό δραστηριοποίησής του σε κάθε μεθοδολογικό βήμα, σύμφωνα με
       τους επιδιωκόμενους ανά βήμα επιμέρους στόχους και τα προτεινόμενα κριτήρια

       αξιολόγησης, την προετοιμασία του πειράματος αναφορικά με τη συγκέντρωση υλικών ή την
       πραγματοποίηση προεργασίας όπου αυτή απαιτείται, αλλά και στο συμπληρωμένο από το
       μαθητή φύλλο εργασίας. Συμπληρωματικά, ο εκπαιδευτικός μπορεί να ζητήσει κατά τη
       διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες οι οποίες είναι
       δυνατόν να περιέχουν ερωτήσεις αντίστοιχες αυτών που υπάρχουν στα φύλλα εργασίας
       αλλά και εφαρμογές γενίκευσης των συμπερασμάτων του μαθητή.

























                                                            1
   1   2   3   4   5   6   7