Page 4 - Πειραματικές ασκήσεις Φυσικής Γυμνασίου [Αριστείδης Γκάτσης - ΕΚΦΕ Καρδίτσας]
P. 4

Πειραματικές ασκήσεις Φυσικής Γυμνασίου    [Αριστείδης Γκάτσης - ΕΚΦΕ Καρδίτσας]
                                                          • • •



          Φύλλο εργασίας:                                                      Η έννοια του μήκους
          1.  Να μετρήσετε με το χάρακα τη διάμετρο του κέρματος «ένα                      • • •
              ευρώ», χρησιμοποιώντας ένα μόνο κέρμα και να καταγράψετε
              το αποτέλεσμα.
          Ποια μονάδα μέτρησης θα χρησιμοποιήσετε;

          Απάντηση: Μονάδα μέτρησης:  .......................................................    Με την έννοια «μήκος» εννοούμε
                                                                              την απόσταση μεταξύ δύο
          Διάμετρος με ένα κέρμα: .................................................................    σημείων. Δηλαδή την μέτρηση ενός

          Διάμετρος με 5 κέρματα (μέση τιμή): ..............................................    ευθύγραμμου τμήματος.
                                                                              Στην αρχή οι άνθρωποι για να
          Να συγκρίνεται τα δυο αποτελέσματα:
                                                                              μετρούν μήκη και αποστάσεις
          Ποιο νομίζετε έχει τη μεγαλύτερη ακρίβεια;
                                                                              αναζήτησαν ποσότητες μήκους ίσες
                                                                              μεταξύ τους. Σύγκριναν δηλαδή την
          Απαντ.:  .............................................................................................
                                                                              μία απόσταση σε σχέση με την
           ..........................................................................................................
                                                                              άλλη. Έτσι π.χ. μία μεγάλη
                                                                              απόσταση την μετρούσαν σε
          2.  Να μετρήσετε το πάχος του κέρματος με τον χάρακα και τον        «στάδια».
              βερνιέρο. Με ποιο όργανο είναι πιο εύκολο και με μεγαλύτερη     Για πολλά χρόνια χρησιμοποίησαν
              ακρίβεια; Γιατί;                                                το ανθρώπινο βήμα, την παλάμη,
                                                                              τον βραχίονα ή ένα ανθρώπινο
          Απαντ.:  .............................................................................................
                                                                              πόδι
           ..........................................................................................................     Στα τέλη του 18ου αιώνα
                                                                              προτάθηκε από τους Γάλλους η
           ..........................................................................................................
                                                                              μονάδα «ένα μέτρο μήκους».
           ..........................................................................................................    Δεν είχε καμία σχέση με το

          3.  Στο χέρι του ανθρώπου ο λόγος του μήκους μιας φάλαγγας προς     ανθρώπινο σώμα.
              το μήκος της επόμενης είναι πάντοτε ίδιος,  και  είναι ίσος με   Στην καθημερινότητα εκτός από το
              ένα αριθμό, ο οποίος λέγεται «αριθμός Φιμπονάτσι». Είναι        μήκος, χρησιμοποιούμε και άλλες
              περίπου 1,62.                                                   λέξεις με την ίδια σημασία όπως το
                                                                              “πλάτος”, το  “πάχος” ή το “ύψος”
                                                                              για να μπορέσουμε να
                                                                              απλοποιήσουμε στη σκέψη μας τι
                                                                              μετράμε.
                                                                              Καθεμιά από αυτές υπονοεί την

                                                                              απόσταση ανάμεσα σε δύο σημεία.
              Σύγκρινε τα αποτελέσματα στο δικό σου χέρι με τον αριθμό
              Fibonacci. Βρήκες κάποια διαφορά; Που πιστεύεις ότι οφείλεται
              αυτό;
          Απαντ.: Λόγος στο χέρι μου:  ...........................................................
          Διαφορά με το 1,62:  ........................................................................

          Που οφείλεται;  ................................................................................
           ..........................................................................................................





                                                            3
   1   2   3   4   5   6   7   8