Βαλιτσάκι του Πειραματιστή

Σε ένα βαλιτσάκι συγκεντρωμένα όλα τα υλικά που απαιτούνται για τα πειράματα του "Ερευνώ και Ανακαλύπτω" των Ε' και ΣΤ' τάξεων του Δημοτικού Σχολείου, με βάση τα νέα βιβλία.

ΒΑΛΙΤΣΑΚΙ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΤΗ

Τα πειράματα για το μάθημα «ΕΡΕΥΝΩ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ», των τάξεων Ε΄ και ΣΤ΄ του Δημοτικού Σχολείου, γίνονται, σχεδόν όλα, με απλά υλικά και μέσα.

Υπάρχει όμως δυσκολία συγκέντρωσης μερικών από αυτά, είτε γιατί οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές δεν γνωρίζουν πού πρέπει να απευθυνθούν για την προμήθειά τους (π.χ. θερμόμετρα για το βρασμό του νερού, υγρή αμμωνία, ραβδόμορφοι μαγνήτες κ.λ.π.) είτε γιατί πολλοί μαθητές δεν είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις, που έχουν αναλάβει, έτσι ώστε να τα φέρουν στο σχολείο την ημέρα και ώρα του μαθήματος, είτε γιατί κάποιος μαθητής μπορεί να λείπει από το σχολείο εκείνη την ημέρα. Επίσης η μεγάλη ποικιλία των διαφόρων υλικών και μέσων σε πολλές περιπτώσεις έχει σαν αποτέλεσμα κάποιο από αυτά να μην υπάρχει τελικά και το συγκεκριμένο πείραμα να μην μπορεί να γίνει.

Πολλά βέβαια πράγματα, που περιέχονται στο ΒΑΛΙΤΣΑΚΙ, υπάρχουν στο σχολείο για άλλες ανάγκες (π.χ. πένσα, γκαζάκι, συνδετήρες, χαρτοκόπτης κ.λ.π.), αλλά και πάλι η συγκέντρωσή τους τη συγκεκριμένη στιγμή είναι δύσκολη.

Το ΒΑΛΙΤΣΑΚΙ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΤΗ δεν έχει σκοπό να εξαιρέσει από τη διαδικασία προμήθειας μέσων και υλικών τους μαθητές. Αυτό θα ήταν καταστροφικό για τη μέθοδο διδασκαλίας που προτείνεται από τη συγκεκριμένη συγγραφική ομάδα αλλά και γενικά για τη διδασκαλία με βάση τα νέα βιβλία.

Οι σκοποί της συγκέντρωσης των μέσων και των υλικών για τα πειράματα είναι οι εξής:

1. Να υπάρχει μόνιμα σε κάθε σχολείο μία ή και περισσότερες σειρές, έτσι ώστε να διεξαχθεί η πειραματική διαδικασία.

2. Να υπάρχει ευελιξία μετακίνησης των μέσων και των υλικών και στις άλλες τάξεις (για τα πολυθέσια σχολεία)

3. Να γίνεται ασφαλής φύλαξη όλων των αντικειμένων

4. Να εκλείψει το άγχος του δασκάλου/ας για τυχόν ελλείψεις κατά την πειραματική διαδικασία

5. Να υπάρχει πιστοποίηση ότι με τα συγκεκριμένα μέσα και υλικά τα πειράματα πραγματοποιούνται σίγουρα και τα αποτελέσματά τους είναι εμφανή.

Η συλλογή του περιεχομένου έγινε με βάση τα πειράματα, που προτείνεται να πραγματοποιηθούν στο σχολείο, από το «ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ» της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης. Δεν υπάρχουν δηλαδή τα όργανα και τα υλικά για τις εργασίες που προτείνονται για το σπίτι ούτε για τα πειράματα που προτείνονται από το φυλλάδιο του ΕΚΦΕ.

Ο κάθε εκπαιδευτικός που χρησιμοποιεί αναλώσιμα υλικά πρέπει να φροντίζει για την αντικατάστασή τους, έτσι ώστε ο επόμενος, που θα χρησιμοποιήσει το ΒΑΛΙΤΣΑΚΙ, να μπορεί να εργαστεί.

Στον παρακάτω πίνακα φαίνονται τα υλικά που δεν ήταν δυνατόν να συμπεριληφθούν λόγω όγκου, κόστους ή ευαισθησίας.

 

ΥΛΙΚΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΕΡΙΕΧΟΝΤΑΙ

ΤΑΞΗ Ε΄

ΤΑΞΗ ΣΤ΄

Πατάτα

Κουβάς

Δοχεία γνωστού όγκου

Γλάστρα

Προϊόντα γνωστής μάζας

Μπουκάλια αναψυκτικού

(χρησιμοποιήστε πλαστικά ποτήρια με καπάκι. Περιέχονται στο ΒΑΛΙΤΣΑΚΙ)

Ζυγός σύγκρισης

Μαϊντανός

Προϊόντα μάζας 1 χιλιόγραμμου (διαφορετικού όγκου)

2 κουτιά από πουράκια (caprice Παπαδοπούλου)

Ποδήλατο με δυναμό ή

εργαστηριακή γεννήτρια

Κλαδάκια

Μήλο

Κόκκινο λάχανο

(Στο ΒΑΛΙΤΣΑΚΙ περιέχεται έτοιμος δείκτης από κόκκινο λάχανο)

Ψωμί

Χυμός λεμονιού

Παγάκια

Χυμός πορτοκαλιού

Δαχτυλίδι

 

Ραδιόφωνο

 

Ξυπνητήρι

 

Μπάλα

 

Αλεύρι (χρειάζεται 2 κιλά)

 

Ταψί (για να ρίξουμε το αλεύρι)

 

Πλαστικό μπουκάλι νερού 1,5 λιτ

 

3 λεκανίτσες

 

Δείτε εδώ αλφαβητικό ευρετήριο των υλικών που περιέχονται στο βαλιτσάκι του Πειραματιστή.

 

Κατεβάστε εδώ (σε αρχείο Word} πινακίδα για τοποθέτηση στο εξωτερικό μέρος από το βαλιτσάκι:

~~~~ Μετρητής Επισκέψεων ~~~~
Σήμερα35
Χθές224
Αυτή την εβδομάδα259
Αυτό το μήνα5551
Συνολικά231761

2
Online Επισκέπτες

Τρίτη, 24 Οκτώβριος 2017